Br. 12: Jack’n’Jill

Natjecanja su sastavni dio lindy hop folklora. Na svakom većem festivalu naići ćete na Jack’n’Jill natjecanja, nešto rjeđe na Solo Jazz i još rjeđe na Strictly Lindy. Iako riječ “natjecanja” asocira na nešto ambiciozno i nabrijano, većina plesača to shvaća kao zabavu. Doduše, kad se prijaviš, teško je ostati sasvim neopterećen jer, ipak, tekma je tekma; jedni će se dodatno motivirati i izvući najbolje iz sebe, a druge će trema malo “prikočiti”.

Iako ovaj blog nije zamišljen leksikografski, red je da tu i tamo objasnimo pokoji pojam.

Jack’n’Jill

  • parovi se spajaju nasumično
  • prijavljuješ se samostalno, bez partnera
  • u kvalifikacijama (prelims), ovisno o broju prijava, plesači su podijeljeni u grupe (heats)
    • pleše se na tri pjesme: sporu, srednju i brzu
    • svaku pjesmu dobiš novog partnera
    • ocijenjuju se posebno leaderi, posebno followeri
  • u finale ulazi najčešće od 5 do 8 najboljih leadera i isto toliko followera
    • opet nasumično dobiješ partnera, ali sada s njim ostaješ do kraja finala
    • pleše se u tzv. spotlight formatu: svaki par, jedan po jedan, otpleše jednu ili dvije sekvence pjesme (najčešće osam osmica ili šesnaest osmica glazbe), a nakon što se svi parovi izredaju (jednom ili katkad dvaput), slijedi all-skate: svi parovi plešu istovremeno do kraja pjesme (koja je obično srednje brzog ili brzog tempa).
    • ocijenjuje se par u cjelini, ne više zasebno leaderi i followeri.

Strictly Lindy

  • prijavljuješ se u paru i natječeš se sa svojim partnerom
  • što se tiče kvalifikacija i spotlighta, format je kao i u Jack’n’Jillu, samo što, jasno, nema promjena partnera.

U natjecanjima se najviše cijeni zabava, razigranost i atraktivnost. Tehnika je možda u drugom planu, ali teško ćeš nešto osvojiti ako izgledaš kao da ćeš svaki tren pasti na leđa ili kao da nezgrapno navlačiš partnericu simo-tamo.

Najbolje prolaze najopušteniji. “Nezgodno” je što su najopušteniji često oni objektivno najbolji.

Nagrade su obično full passovi za druge razne festivale (dakle, u plesačkom svijetu, dosta vrijedne). Oni najbolji tako na svakom festivalu nešto osvoje pa onda cijele godine zabadava landraju po festivalima diljem Europe… dok ne dopizde organizatorima pa ih ovi sljedeće godine pozovu kao teachere.

Kao i u svakom natjecanju tako i ovdje možeš osjetiti razočaranje i udarac na plesački ego ako ne pobijediš ili ne uđeš u finale. Neuspjehe si ne treba uzimati k srcu. U kvalifikacijama je gužva, puno parova i suci ne mogu objektivno ocijeniti svakog pa možeš biti previđen. Obično će biti uočena greška dok tvoj najbolji pokret neće vidjeti nijedan sudac. A u finalu nekad parovi jednostavno ne kliknu, ne osjete zajedno muziku ili tako nešto, pa iako su oboje možda najbolji individualci, mogu biti daleko od najboljeg para večeri. Nekada pobjednika proglase suci, a nekada i publika galamom (jer ipak se pleše za publiku).

Dok se jedni boje neuspjeha, drugi se pak boje uspjeha. Što ako uđeš u finale? Lako je plesati kvalifikacije, nitko te ne vidi, ali nedajbože da te stave u finale, što ćeš onda, moraš sada tamo plesati pred nekim ljudima, svi će te gledati. Neki će tome doskočiti uvježbanim kombinacijama koje mogu otplesati u finalu, da se ne oslanjaju na trenutačnu inspiraciju (koju trema lako pojede), a neke će možda spasiti adrenalin ili nešto na što ni sami nisu računali.

Nema određenog minimalnog plesnog umijeća koje dozvoljava prijavu za Jack’n’Jill. Mnoge novake plaši taj natjecateljski koncept, ali ne treba ga se bojati. Zabavnije je otplesati kvalifikacije i malo osjetiti to natjecateljsko uzbuđenje nego samo gledati druge kako plešu. Zato nemojte predugo odgađati svoj debi. Shvatite to kao gradski maraton u kojem će pobijediti neki Kenijac, a vi se možete izgubiti u gomili i više-manje neprimjetno zabaviti.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s