Br. 17: Leader skromne ponude

Početniku leaderu nije nimalo lako. Kako da bitno sudjeluje na plesnjaku kad pleše tek ____ dana i zna samo ____ figura? Razumljivo je da osjeća nelagodu pitati za ples curu koja pleše znatno dulje. Gledao ju je kako pleše s onim iskusnim likom koji je pun finti i fensi koraka… što početnik ima sad njoj za ponuditi? Ona dva najosnovnija koraka uz koje može dodati treći ako mu se posreći da ne ispadne iz ritma? To je kao da je vodi u kino na neki glupi akcić nakon što se vratila iz kazališta s Verdijeve opere (na koju ju je vodio onaj fensi glupan).

Bojazan friškog leadera da nema plesačicama previše za ponuditi vrlo je razumljiva, ali nije sve tako sivo.

Djevojke momcima često znaju komplicirati život (iako niti momci ne ostaju dužni), ali kada se radi o plesu, cure su veoma zahvalne. U prvom redu, vrlo su sretne kada ih bilo tko pita za ples (jer čest je deficit momaka). Zatim, i same primijete je li netko početnik pa i svoja očekivanja tome prilagode. Težit će da se zabave na jednostavan način, probat će izvući nešto iz osnovnih figura, a možda će i vježbati neku varijaciju koju se ne usudi isprobavati s vještijim leaderima (jer i one znaju biti na oprezu kada plešu s boljima).

Isto to će i iskusni leader raditi s početnicom – pokušat će se igrati kroz najosnovnije stvari. Isto to može raditi i početnik s boljom plesačicom.

Tajna velikih majstora je lomljenje figura. Oni zapravo samo razlome figure na najmanje dijelove i onda te male dijelove ponavljaju i uz to još često promijene stil pa onda to sve skupa izgleda kao neka nova kul stvar. Shvatit ću ako me niste razumjeli.

Recimo, ako uzmemo osnovni lindy korak (8-count tj. u 8 beatova glazbe) i razlomimo ga na dijelove od po 2 beata, dobit ćemo četiri dijelova: 1) rock-step, 2) triple-step unaprijed, 3) front-step, 4) triple-step unazad. Možete odabrati bilo koji od ta četiri dijela i onda ga ponavljati jednog za drugim. Npr. rock-step četiri puta za redom, triple-step četiri puta za redom.

Tako umjesto da otplešete četiri osnovna 8-count koraka, otplešete samo jedan takav, a onda iznenadite samo rock-backovima jednu osmicu pa triple-stepate sljedeću i onda se ukočite na mjestu (zaledite) i to onda ispada da ste napravili break (koji je sasvim legitiman “korak” i kojeg često rade velike face).

Već smo u prijašnjim lekcijama rekli da je i obično hodanje u ritmu validan korak. Ako uračunate da hodati možete i unazad, na to dodate spomenuti “break”, zbrojite osnovni 8-count kojeg, vidjeli smo, možemo pretvoriti u 4 koraka – to vam je već sada 8 koraka. Matematički gledano oni mogu dati 40 320 kombinacija. Dok pjesma umjerenog tempa prosječno broji 384 beatova, što je 48 osmica. Slažem se da je to sasvim bezvrijedan statistički podatak, čak možda i pogrešan jer ima tu i dosta ponavljanja, no hoću vam pokazati koliko toga možete sklepati od onoga što ste naučili samo na prvom satu tečaja. Da ne kažemo da, ako ne znate što u što biste je odveli, uvijek možete početi pričati (to vam je barem 8 osmica).

Ne garantiram da će vas, ako sve ovo primijenite i uspješno izvedete, netko zamijeniti za Remyja Kouakou Kouamea, ali neće nikako niti vaša partnerica umrijeti od dosade i zaspati usred plesa.

Ako ćemo pravo, kombinirati s najosnovnijim stvarima nije nimalo lako i to se većina usudi tek kasnije, nakon što svladaju svu silu figura. Ne morate se zaslijepiti plesačkim el doradom – fensi figurama, okretima i kerefekama – koji je u tami zlatnih rudnika gutao generacije i generacije gramzivih fejkera i show off-ova. Dobro možete plesati i bez svog tog nakita. Meni je pita od jabuka najbolji kolač i ne bih je dao za sve schwarzwaldice i ledene vjetrove svijeta.

I štrudl od jabuka jako volim. Od torti čokoladne krem. Od sladoleda silk-mil i kornete. One macho i king ne volim baš. I one male torte guste, zasitne i slatke za 18 kn su mi bezveze i ne sviđa mi se u što su se slastičarnice pretvorile.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s