Br. 22: Umišljeni početnici

Na tečajevima u svakoj grupi postoji onaj jedan bolji, ili onih par boljih. Vidjet će da im je krenulo bolje i lakše nego drugima pa će se brzo osokoliti i početi pomagati kolegama u nevolji. Što nije za osuditi, dapače, pomaganje je plemenito. Međutim, svakakvih ljudi ima pa tako i to “pomaganje” poprima različita naličja od osobe do osobe.

Ego je moćan alat. Ali i vrlo opasan. Treba vješto rukovati njime ne biste li povrijedili sami sebe, i druge. Treba vam da se odvažite zaplesati na podiju, no ako mu date previše slobode naštetit će vam. Naštetit će katkad i drugima – možda i neće – ali svakako će svima ići na živce.

Jedan od oblika koji “pomaganje” često poprima jest pametovanje. Stoga treba biti vrlo umješan u komunikaciji s ljudima. Ljudi ne vole previše pametnjakoviće čak ni kada su u pravu. Štoviše, nepogrešivost je odlika koju ljudi rijetko cijene, između ostaloga možda i jer je stalno biti u pravu i nepogrešiv prilično dosadno.

Druga stvar zbog koje treba biti oprezan je ta da početnik, koliko god dobar i talentiran, ne zna sve. Zapravo, zna jako malo i puno je više toga što ne zna nego onoga što zna. Ne znajući sve, u namjeri da pomogne, može drugoga krivo naučiti i time u konačnici odmoći.

Umišljeni, osim što se prometnu u pametnjakoviće, znaju postati i plesni snobovi pa tako sve rjeđe plešu sa, po stažu, sebi ravnima, a sve češće s iskusnijima. Plesanje s boljima je normalan tok napretka sve dok modus operandi šikaniranja donedavnih kolega početnika ne poprimi snobovska oličja. Treba shvatiti da kad bi velike face s scene isto tako birale samo bolje od sebe, ne bi plesale ni s tim umišljenim početnicima koji bi tako bili uskraćeni za priliku napredovanje preko kvalitetnih plesača na plesnjaku.

Pitanje koje se nameće je kako je uopće pametnjaković zaključio da je bolji od drugih i dao si za pravo “pomagati” okolo ili šikanirati kolege iz grupe. Jedno je kako svoj ples doživljava sam plesač, drugo kako ga doživljava partner, a sasvim treće kako izgleda nekome tko promatra s ruba podija. Sjetite se epizode “Malcolma u sredini” kad Lois uči plesati – to vam je to. Percepcija je vraški varljiva. Rijetki su oni koji imaju samosvijest o pokretu dijela tijela, kamoli cijelog, a gdje su tek oni svjesni cijele svoje figure u plesu, i to gledane s treće strane. Čak i ako ste svjesni svog plesanja, možete li biti sigurni kako se ono reflektira na vašeg partnera i kako se on osjeća plešući s vama?

Snimite se pa ako vam se sviđa što vidite, zaključite da ste dobri. Ili osvojite par jack’n’jillova, ili zaradite kompliment Sharon Davis ili Daxa Hocka.

Ali dajte se, molim vas, snimite pa mi recite kako to izgleda. Vidjeti sebe kako pleše na dvodimenzionalnoj video snimci, jedna je od najvećih mora svakog plesača. Stavite mobitel na stol ili radijator, snimite se čisto iz znatiželje, udovoljite mi. Želim da padnete u očaj, to mi je baš slatko.

Najvažnije, čak i da ste sigurni da ste zbilja dobri, opet nemojte komentirati druge i davati im savjete (vidi lekciju broj 19: Feedback). Radite to samo ako vas pitaju. Ili, ako vam je netko zbilja antipatičan, taj je zaslužio da i vi njemu idete na živce. Možete ga čak i snimiti kako pleše i pokazati mu, možda ga ubijete u pojam pa odustane 😉

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s