Br. 32: Kamo gledati

Početnici često, kad uče prve korake, kad plešu prve plesove, gledaju u pod. Gledaju što rade, kamo koračaju. Followeri gledaju u leaderove noge da bi (bolje?) pratili. Neki se riješe toga brzo, nekima ostane navika pa, čak i nakon nekog vremena, nakon što uznapreduju u plesu, i dalje glavu saginju dolje, i dalje prečesto provjeravaju što to rade nogama tamo dolje.

Učitelji na to redovito upozoravaju: “Gledajte u oči, ne u noge”. I poslušaju učenici, trude se gledati u oči, no pritom zna doći do kontraefekta – sad pak previše gledaju u oči. Od silnog truda da ne gledaju u pod, zapilje ti se u oči gotovo ukočeno. Zna to tada biti onaj intenzivan i direktan pogled, ali prazan, jer ustvari uopće ne gledaju vas nego perifernim vidom pokušavaju pratiti noge.

Nekada je taj pogled i sasvim prisutan, ali opet može biti previše konstantan. Stalno je tu. Stalno vas gleda. Osvrnete se po podiju, napravite okret, pošaljete je u spin, vrati vam se, i čim je ponovo pogledate već su njene intenzivne oči na vašima. Kao da je zalijepila pogled za vas i ne pušta ni pod koju cijenu. Ako usto pridodate i rjeđe treptanje, dobit ćete jedan dosta creepy pogled.

Zato učitelji često savjetuju da je bolje gledati u predio ispod vrata, iznad prsiju. I to je dosta dobar savjet. Jer gledajući noge niste ništa pametniji. Noge su samo nužna (ponekad i nezgrapna i nesretna) veza tijela s podlogom. Nijedan korak ne kreće iz nogu, već iz centra tijela. Korisnije bi vam bilo gledati nekoga u pupak nego u noge. Noge vas nekom varijacijom mogu samo zbuniti i odvesti na krivi put. Gledati u trbuh je dosta bedasto, a i sve što se događa u trbuhu događa se i na prsima i ramenima pa je tako pogled na predio ispod vrata i ramena optimalno rješenje.

Postoji i opcija gledanja u tzv. “treće oko”, u sredini čela, malo iznad očiju. Tako ostavljate dojam da gledate partnera u oči, iako ga zapravo ne gledate u oči (osim ako zbilja nema treće oko), ali ste prisutni, aktivni.

Gdje ćete gledati ovisi i o visini vas i vašeg partnera. Ako je partner puno viši od vas, možda je čudno da ga gledate pod vrat, pogotovo ako su vam oči u razini tog predijela ispod njegovo vrata. Probajte s trećim okom. Isto tako ako je partner niži od vas, gledanje ispod njegovog vrata nije najzgodnije, probajte opet s trećim okom. Istražujte, igrajte se, možda pronađete i drugi nos ili treće uho. Ljudsko tijelo čudesan je mehanizam! Najbitnije je da ne gledate pod i da ste što prirodniji.

Ako se vratimo na gledanje ispod vrata (iznad prsiju), jedina nezgoda s tim može biti ako plešete s curom koja ima dekolte. Dekolte se, u većini slučajeva, nalazi ispod vrata, a neposredno iznad prsiju. Ako ne shvaća da se ustvari trudite ne gledati u noge, i da je vaš pogled iznad dekoltea sasvim prazan jer zapravo perifernim vidom pokušavate snimiti noge da budete sasvim sigurni koji korak radite i jeste li napravili to što ste zamislili (sukob zamisli i realizacije je dosta čest u običnih ljudi koji nisu plesački vunderkindi), dakle ako ona ne zna cijelu tu priču, mogla bi pomisliti da napasate oči na njenom dekoltetu.

Nasreću, dečki su najčešće leaderi pa se, osim o svojim nogama i tome kuda će s partnericom, moraju brinuti i o situaciji na plesnom podiju. Moraju paziti da se ne sudare s drugim parovima, da followerku ne pošalju u swing out točno tamo gdje će drugi leader poslati svoju. Tako da stalno moraju zvjerkati posvuda pa u principu ne stignu gledati dekolte čak i da hoće. Najveća opasnost po tom pitanju je situacija kada cure vode. Tada one moraju zvjerkati okolo i brinuti se o sudarima, a njihov follow (kojeg god roda bio) može uredno (i, naglasimo to: nemoralno i nepristojno) odmarati pogled na dekolteu leadera.

Nije baš da se followerima po pitanju tzv. “floorcraftinga” treba živo fućkati. I oni bi trebali voditi računa o drugim parovima na podiju, paziti koliko će se raspojasati u swing outu, mogu li se razmahati swivelsima i kickovima bez da ugroze druge, i paziti da ne dođe do sudara u slučaju da leader krivo procijeni.

No, nevolje ovdje ne staju. Ima ih još. Ne možete samo gledati ispod vrata i po podiju. Morate pažnju pokloniti i partneru. To znači da je i dalje uz sve to morate gledati u oči. Ne stalno, ali dovoljno, dovoljno da zna da plešete s njom, da ste zajedno u toj jednoj pjesmi.

Da sumiram, morate gledati:

  1. ispod vrata (ili u treće oko),
  2. u oči (dakle, prvo i drugo oko),
  3. po podiju da spriječite sudare.

I to sve u jednoj osmici glazbe. Ne nužno tim redom i ne nužno svaki puta istim redom (što znači da uz sve to morate mijenjati i red gledanja, inače biste opet mogli ispasti creeper). Treba naći fini balans.

Ali ni to nije sve. Nekada ćete htjeti provjeriti i što se događa oko podija. Priča li vaša cura s Casanovom lokalne scene, gdje je ona cura koju želite sljedeću pitati za ples (hoće li biti slobodna sljedeću pjesmu ili će biti slobodna tek onu narednu – to direktno ovisi o tome hoćete li ovu s kojom plešete sada pozvati za još jedan ples ili ćete joj se samo zahvaliti za ovaj, taman da uhvatite onu koju škicate). Možda ćete htjeti provjeriti kako pleše onaj par do vas, što radi onaj leader da je pobijedio u Jack’n’Jillu (dok vi niste ušli ni u finale), kako pleše ona cura koja je s vama okretala oči (okreće li oči i s drugim, ili je problem bio samo u vama). Možda ste u kreativnoj blokadi i ne možete se sjetiti niti jedne druge figure osim swing outa i tuck turna i dosadni ste već i sebi i dragom bogu, kamo li ne njoj, i jednostavno želite pogledati što izvodi par do vas i dobiti inspiraciju (ukrasti pokret, sjetiti se davno zaboravljene figure).

Sve se to dogodi u istoj frazi pjesme i naprosto pišući ovo ne razumijem kako nakon plesnjaka, od svih mišića, oni očni baš nikada ne bole.

I pazite, sve to morate raditi tako da partnerica niti u jednom trenutku ne pomisli da ne mislite na nju, da niste “s njom” u tom trenutku. Ona mora imati vašu pažnju, ona je za vas u tom trenu najvažnija na svijetu. I, da, uz sve to morate se i smiješiti inače vas ne vole ili misle da ste mrgud, ili da niste zadovoljni kako vam partner pleše, ili nešto treće. Osmijeh, kažu, sve to rješava! Ah, čekam dan kad će smisliti neke emojije uživo da si na lice tokom plesa mogu samo zakeljiti smajlića 🙂 i u isto vrijeme biti neraspoložen jer mi je bio loš dan, ili su mi rekli da sam se zdebljao, ili vidim da cura, koju već mjesecima hoću pozvat van, daje broj glupom Casanovi.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s